Horeca Coaches

"Alles is mogelijk,
Als je maar durft."

Broodje aap

27 maart 2018

Heerlijk die gedachte aan een lekker vers belegd broodje plus een cappuccino met goed opgeschuimde volle melk. Alleen hieraan denken geeft me al een blij gevoel.  

Op naar een geweldige broodjeszaak verderop, met uitstekende parkeergelegenheid voor de deur. Wat kan er misgaan zou je zeggen?

 Ik wil de zaak binnenlopen en de automatische schuifdeuren openen zich. De geur van afgebakken broodjes komt me al tegemoet. Dan opeens sluiten de deuren al, terwijl ik met 1 been in de zaak sta. Ja hoor, ik zit klem tussen de deur...

 Na wat duw- en trekwerk loop ik door. Het gehele broodjesassortiment komt op me af, vooral digitale snel bewegende reclame-uitingen. Voordat ik een weloverwogen keuze kan maken is er al driemaal gevraagd: ‘weet u het al?’ Het assortiment is geweldig breed en ik denk: waar heb ik zin in? Wat is gezond? Welk soort broodje neem ik? Ik voel me opgejaagd en denk dat ik snel moet beslissen. Vinden ze het überhaupt leuk dat ik een broodje kom eten?

 De bestelling wordt klaar gemaakt. Ik kies een leuk plekje bij het raam aan een smoezelige tafel. Na 5 minuten wordt het broodje gebracht. Heerlijk broodje overigens!

 Als leidinggevende ben je soms blind voor de reis die de gast maakt in je bedrijf. Dat terwijl je met kleine aanpassingen de gasttevredenheid kan verbeteren.

 Wij als Horeca Coaches kunnen een mysteryshop-traject ontwerpen en implementeren, waarin we kijken naar hoe de gast de reis ervaart binnen uw organisatie. Interesse? Mail of bel ons dan voor een vrijblijvend gesprek.